2011. március 22.

Röpképek

Tegnap volt egy szabad délutánom, így aztán fogtam a fotóscuccot és elindultam az egyik kedvenc, gyakran látogatott területemre, a Marcali-víztározóhoz. A tó déli oldalára mentem, bízva abban, hogy az alacsony vízállás miatt kialakult fövenyen esetleg partimadarakba botlok. Néhány barázdabillegetőn kívül azonban a föveny és a parti kövezés üres volt. Leültem az egyik nagyobb kőre és vártam. Nemsokára megelevenedett körülöttem minden. Kis kárókatonák, kócsagok, szürke gémek húztak át a fejem felett és több barna rétihéja is pásztázta a közeli nádasokat. Behúzódtam egy fűzfa rejtekébe és onnan próbáltam pár jó röpképet összehozni. 
Később, amikor már kiszúrtak a madarak és egyre távolabb kerültek tőlem, újra kiültem a part menti kövezésre és élveztem a jó időt. A magasban 4 rétisast pillantottam meg és csak reménykedtem, hogy felém vegyék az irányt. Aztán szép lassan már a fejem felett keringtek a magasban. 
Egy korábbi alkalommal már sikerült egy gyűrűs példányt fotózni, de most újra ott körözött felettem, ráadásul viszonylag alacsonyan. 
Nagy élmény volt újra közelről látni ezeket a madarakat és megfigyelni a viselkedésüket.
Remélem egyszer sikerül egy igazán jó képet összehozni róluk.
A napnyugtát már nem tudtam megvárni, de így is szűk két órát kint lehettem, ami nagyon jól esett ebben a szép tavaszi időben.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése